Penari Zapin dah tiba



Dulu masa aku 1st posting kat Johor aku dah menyimpan cita-cita untuk belajar tentang tarian zapin then aku x pasti bila peluang tu akan datang. bln 4 ari tu, sorg member aku tnya aku nak join tak persembahan zapin untuk hari guru peringkat negeri. aku cakap no hal la so aku leh belajar. aku terima je. kemudian aku tunggu gak r bla latihan tu akan dibuat so pada awal bulan 5 ari tu dorg panggil untuk wat latihan di Studio di Bandar Putra. That's 1st time aku menari dan 1st time aku menari zapin. dh sure aku ni keras badan x leh nak lentur. belajar la zapin tu selama 2 mingu. aku begitu berdedikasi belajar zapin sebab aku nak wat yang terbaik masa hari persembahan nanti. 2 minggu ulang alik ke Bandar Putra untuk latihan Zapin. Seronok sangat masa latihan sbb member2 yg follow latihan sume jenis yg kecoh so byk gelak je.

pada 19 Mei 2011 di situ la terjadinya persembahan zapin di hadapan 1000 lebih jemputan dan di hadapan Menteri Besar Johor. cuak seyh tapi kami berdoa apa yang terbaik untuk. dalam pukul 9 lebih kami mulakan persembahan. alhamdulillah walaupun ada jugak kesilapan tetapi semua tu dapat diatasi. akhirnya impian aku untuk belajar zapin tercapai dan aku telah menjadi penari Zapin. hahaha....



Comments

Popular Posts