Sunday, March 6, 2011

Kejohanan Sukan MSSD Kulaijaya 2011 kali ke-29





Pada 1 - 4 March yg lepas, aku telah terlibat dalam satu kejohanan MSSD Kulaijaya 2011 kali ke-29 yang berlangsung di Stadium Kulaijaya. aku telah dilantik menjadi pegawai untuk kejohanan tersebut. Tugas aku ialah menjaga masa. itu adalah pengalaman pertama aku menjaga masa. sblm ni aku pernah menjadi pegawai untuk empayar lorong dan pegawai acara lompat jauh.

seronok bai klu jadi pegawai ni tp yg lebih menyeronokkan bla geng2 yg jaga masa ni sume sempoi2. kecoh banget lo. x henti2 ade je perencah aji no moto utk wat sedapkan satu2 citer tu. air pancut kuar pn kami yang jaga masa biar org len terutama hakim balapan standby. byk jgk la eksiden kna pancut di air yang terjadi. itu semua kenangan smasa menjaga masa.

untuk johan masa MSSD peringkat sekolah rendah, zon aku or Zon Utara menjadi johan keseluruhan, untuk kategori sekolah menengah aku x sure sbb aku cabut awal. haha...

InsyAllah, len kli klu ade kesempatan aku nak rebut peluang utk menjadi pegawai kerana guru yang paling baik ialah pengalaman dan pengalaman itu memberi kita satu pengajaran dan mematangkan lagi kehidupan ini. tnpa pengalaman kita mgkn ssh untuk membuat sesuatu perkara.

Accident!!!





Pada suatu hari, burung2 berkicauan menyanyi. sedang aku menunggang motosikal untuk pulang ke rumah sampai di satu simpang aku terus memberhentikan motorku dgn segara kerana 1 kemalangan telah berlaku di simpang itu. aku terus berlari ke arah kereta yang kemalangan itu. kereta itu agak teruk tetapi bagaimana dengan keadaan orang yang terlibat dalam kemalangan tersebut.

sebenarnya, orang yang terlibat dalam kemalangan tersebut adalah cikgu kat sekolah aku. seorang perempuan india telah melanggarnya kerana perempuan india yang menaiki motosikal itu tidak berhenti di simpang. itulah padahnya klu bawa motor or kereta tp x nak berhenti kat simpang. x pasti keadaan penunggang motor tersebut. ntah idup, ntah mati. tp tgk pada keadaan kereta tu agak teruk gak r. sabar je la.

apa yang aku perhatikan, pemandu-pemandu or pengguna jalan raya di Johor ni agak kurang sopan bila berada di atas jalan raya. suka ati mak bapak dorg je nak jalan ke, x nak berhenti kat simpang, x nak ikut aturan bulatan. asal blh lepas, jalan je. jalan ke kubur trs baru tau. berbanding di negeri2 lain, menurut pemerhatian saya mereka lebih sopan dan menghormati pengguna yang lain seperti di Kuala Lumpur dan Kota Kinabalu. walaupn mereka berada di bandar besar tp sikap menghormati dan bertimbang rasa sangat blh dipuji. aku seronok memandu kereta di sana sbb mereka bersopan apabila berada di atas jalan raya. berbeza dengan keadaan di Johor.

antara penyebab peningkatan kemalangan jalan raya adalah kerana sikap pemandu itu sndiri.

sekian, berita dari Suatu Kehidupan

1st time g karaoke



hehe... cam kelakar je aku g karaoke. suara aku mmg x sedap, aku sedar tp dh org ajak aku g karaoke, aku join je r. skli skala menghiburkn ati yg suka2. hehe...

aku g karaoke kat Big box kat Kota Tinggi. tmpatnye agak bagus r tp org ckp blk dia kecik. ak x tau sgt besar or kecik sbb aku 1st time g karaoke. lps cuti nnti aku yg kena handle 1 pertandingan karaoke kat tmpat aku.

sape yg berminat blh contatc aku. terbuka kpada murid2 SKTKK shja. hehe... org len just nonton aja k. hehe..

gmbr2 aku g karaoke. syok beb...